25 de novembre 2007

LA FORTALEZA DE LA SOLEDAD

Brooklyn. Dylan y Mingus. El soul, el rock, el hip-hop, el punk. Els 60's, els 70's, els 80's... Els super-herois. Les drogues. Els graffitis. Conflictes racials. L'escola. La parella.
Jonatham Lethem aconsegueix amb aquest llibre fer un extraordinari viatge per Brooklyn a través del temps, de la mà d'uns personages entranyables i reals, barrejant d'una forma gairebé miraculosa tots els ingredients anteriorment citats i fent-nos escoltar a través de les seves paraules la banda sonora de tota una època.
Dediqueu temps a llegir aquesta maravella. Un dels primers grans llibres del segle XXI.




" Linus Millberg, amigo de Dylan, emerge del gentío con un vaso de cerveza y grita:
- Dorothy es John Lennon, el Espantapájaros es Paul McCartney, el Hombre de Hojalata es George Harrison y el León es Ringo.
- Star Trek -ordena Dylan por encima de la gangosa música country que pinchan en el CB entre actuación y actuación.
- Fácil -responde a gritos Linus-. Kirk es John, Spock es Paul, Bones es George, Scotty es Ringo. O Chekov, después de la primera temporada. Da lo mismo, es un Ringo mezcla de Scotty y Chekov. Los suplentes son siempre Georges y Ringos de repuesto
- Pero ¿Spock, el que no tiene corazón, y McCoy, el que no tiene cerebro, no son como el Hombre de Hojalata y el Espantapájaros? Y, por tanto ¿Dorothy no sería Kirk?
- No te enteras. Eso son coincidencias superficiales. Lo de los Beatles es un arquetipo, la formación humana básica. Todo, de manera natural, acaba adoptando la forma de los Beatles. Es inevitable.
- Repíteme los tipos.
- Progenitor responsable, progenitor genio, hijo genio, hijo payaso."


2 comentaris:

syl ha dit...

Vaig veure en Jonathan Lethem fa uns anys a BCN en una trobada d'autors nord-americans organitzada per Mondadori i des d'aleshores el tinc pendent!! M'anoto la teva recomanació :)

Sergi ha dit...

Ja em diràs si t'ha emocionat tant com a mí.